fredag 4 september 2015

Mot Hållen

Jonny behöver inte jobba heldag i dag så jag hoppas vi kan komma iväg tidig eftermiddag,
Jag skall med Luddes hjälp handla och packa till lördagens surströmmingsfest.
Det är inte så mycket att handla, det mesta finns redan i Hållen.

Vaknar och känner mig ledsen i dag.
Tänker på Alle som inte kommer i morgon. Tänker på hans fru som aldrig hann bli hans fru, men det låter så lite att skriva flickvän, för hon var så mycket mer för honom.
Jag drömmer hemska och sorgliga drömmar varje natt, det är nog medicinen .
Men att man är sorgsen i själen gör nog också att man känner sig deppad även i sömnen.
Jag längtar efter att få skratta och glömma en stund i morgon.
Goda vänner behövs när man är ledsen.
Det skall bli skönt att komma upp till Hållen i em.
Äta god mat och sova lugnt och skönt. Sovmorgon i morgon tillsammans med Jonny innan gästerna kommer.
Ingen mat att laga. Surströmmingen ligger ju där den ligger i sina burkar.
Det skall bli skönt att komma upp.
Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar