måndag 7 september 2015

Kulturnatten i Uppsala

På lördag är det Kulturnatten här i Uppsala.
Först tänkte vi gå men så kom vi på att mitt knä inte är gjort för att trava runt i Uppsala med just nu.
Vi åker till Hållen istället, sa vi då.
Men så kom vi på att vi lånat ut huset i helgen till Knut och hans kompisar så nu lutar det kanske åt lite kultur ändå.
Vi kan ju ta cyklarna med oss och cykla runt lite på lördag.
Vi behöver ju inte gå på ställen där man måste gå och stå. Man kan ju cykla dit där vi kan sitta och titta på kultur.
Jag var nyss ute på nätet och kollade in programmet, det blev en gedigen lista som jag skrev ut.
Inte för att vi kommer gå på allt, inte ens en bråkdel, men då har vi i alla fall något att luta oss mot på lördag.
Är det någon mer där ute som skall ge sig ut och kultura på lördag så kan vi väl mötas på stan över en kaffe, eller öl eller något annat gott.
Det finns säker massor att äta och dricka på stan på lördag.
Vad sägs om ostron & champagne på Saluhallen kl 11.30? tex.
Eller pannkakor och dans i Stadsparken?
Skybar på UKK på eftermiddagen kanske?
Ja, det finns massor att göra. Det kommer bli trevligt.
Jag vet i alla fall en sak som jag SKALL gå på och det är utställningen på Broströms Café där min fina vän och kollega, Nicolas Shine, har utställning.
Det vill jag inte missa.
Made by N. Shine



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar