torsdag 13 augusti 2015

Sommar, sol och lite gnäll...

Nu kommer sommaren och värmen som vi har väntat på.
Det känns helt ok faktiskt. Man har liksom förstått att det inte blev så mycket sol och bad i år och det är ju skönt att cykla till jobbet i shorts och linne också.
Lite synd att man inte skall vara i Hållen den här helgen när väderkartan visar en molnfri himmel men sånt är livet på en pinne.
I dag kör vi dag nummer två på jobbet. Vi får se hur det går?
Jag hade djävulsk ont när jag kom hem i går och kunde inte göra annat än att ligga i soffan med en kudde under knät.
Är det så mitt liv skall se ut?
Detta är bra att ha som argument när jag skall gå till läkaren på tisdag.
Det var i alla fall roligt att komma tillbaks på jobbet i går och träffa nya och gamla kollegor.
Vi har fått in två härliga tjejer in till oss och det kändes superbra.
Som alltid är jag full av ny energi på höstuppstarten och därför känns det så extra jävligt att jag inte kan jobba fullt ut och vara den pedagog som jag är och vill vara.
I dag är det torsdag och snart är det helg igen. I morgon åker Jonny upp till Idre och hämtar hem Ludde. Vi längtar efter honom. Det skall bli skönt att han kommer hem och samtidigt lite nervöst hur det kommer att bli när han skall bo här hemma igen.
Jag och Jonny har ju vant oss vid att vara själva nu och inte ha något som "stör".
Ja ja, det blir väl bra. Han märker väl hur vi har det nu och att det inte är som när vi bodde hela familjen. Mamma rusar inte hem efter jobbet och börjar med maten. Hon kanske inte gör mat alls för hon orkar inte. Då får man koka gröt eller laga något på egen hand.
Det är städat och fint typ hela tiden annars får vi spader. Ingen disk på diskbänken och inget skräp på vardagsrumsbordet är tillåtet.
Tvättstugan får man boka och sköta själv.
Ja, det är liksom lite mer vuxenboende här hemma nu, men det blir nog inga problem.
Det skall som sagt bli jätteroligt att han kommer hem också.
Nu skall jag äta min frukost och borsta en tand och sedan cyklar jag i väg till jobbet och gör ett nytt försök dag nummer två.
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar