lördag 8 augusti 2015

Hållnäsdagen

I dag den 8 augusti händer det lite grejer här ute på landet.
Hållnäsdagen går av stapeln och man kan åka runt till de olika byarna och se hur det bakas Hållnäsbröd, hur det fiskas och röks i de små hamnarna.
Man kan köpa fika och lyssna på musik.
Jag tror vi tar bilen och åker en sväng.
Jonny är sugen på att få tag på några burkar av Hållnäs egen surströmming.
Den var godast på bordet förra året.

I dag kanske Calle och Lars kommer ut men det får vi väl se.
De var tydligen ut på galej i går så de är nog inte vakna ännu på några timmar,
Jag och Jonny hinner nog åka Hållnäs runt ett par varv innan ungdomarna slår upp sina blå.

I dag är det lite molnigt men varmt. Solen skall visst komma efter lunch.
Det är skönt att sitta här på balkongen i sommarvärme och dricka mitt morgonkaffe. Jag har en polare med mig i dag och det gillar jag INTE!
Usch! Den är jättestor och jag som är så rädd för spindlar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar