fredag 21 augusti 2015

En natt i Hållen

Vi fick aldrig någon ordning på husvagnen så i går körde vi upp den till Hållen igen.
Vi får göra ett nytt försök våren istället.
Efter vi varit i Solna och hämtat grejer och sedan tillbaks till Uppsala för att haka på husvagn kom vi upp hit vid 22-tiden.
Somnade halv tolv och nu upp 05.30.
Det skall bli en härlig dag här med nästan 30 grader varmt, men vi måste åka hem till stan igen.
Jonny skall jobba halva dagen, kl 09.00 kommer det en värderingsman hem till oss för att värdera lägenheten. 
Sedan skall jag laga en lunch för 15 pers att ta med mig till Dalarna och kl 13.00 åker vi och fiskar kräftor.
Först ville jag inte följa med på vår årliga tripp till Dalarna men sedan tänkte jag om.
Sorgen ligger över mig hela tiden men det kan bli lite skönt för vår familj att komma bort och träffa folk som inte är ledsna som oss.
Miljöombyte helt enkelt.
Lilla Alle är med oss ändå hela tiden och sorgen går det inte att glömma eller värja sig emot.
Men som jag skrev igår så går det inte att pausa livet.
Det kör på som en ångvält och skiter i att vi som sörjer vill hoppa av, vänta lite och ta en paus.
Det går lite lättare att andas i dag.
Jag kan titta på ett kort på Alle utan att falla i gråt.
Det är nog chocken som har lagt sig.
Den obegripligt orättvist hemska sanningen har gått upp för oss nu.
Alexander finns inte med oss längre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar