måndag 17 augusti 2015

Eländes elände

Kan knappt läsa nyheterna längre. Det handlar bara om ond bråd död.
Isis, skottdrama i Göteborg, 100 döda i Attack, Upplopp i Turkiet, Ett barn skjutet med luftgevär, ett barn skjutet i mammas magen mm mm.
Jag blir deppad så fort jag slår upp Aftonbladets nätsidor.
Jag har fullt upp med mina egna problem och orkar nästan inte ta till mig av andras.
Samtidigt måste man ju läsa nyheterna så att man håller sig uppdaterad om vad som händer där ute i stora världen.
Jag blir bara så rädd för allt elände.
Djurplågeri, mord, terrorister, miljöförstöring, krig och några fler mord.
Vad är det för fel på folk?
Varför kan inte människan leva i fred med varandra och i frid med naturen?
I bland önskar jag att inte mina barn får egna barn till denna ding ding värld.

Och nu över till något helt annat.
Studiedag med jobbet i dag.
Konferens på Odalgården och sedan teambildning och middag.
Det kan bli en bra dag.
Det börjar även bli lite struktur här hemma på alla grejer.
Ludde landade ju i går och ett tag var det förgjordat mycket saker här överallt, med efter en tur till IKEA och 2500 kr fattigare så fick jag ett nytt linneskåp och Ludde en slags garderob och plastlådor att ha under sängen.
Jag tror vi kan få till det med alla grejer innan veckan är slut.

Måndag och en ny vecka.
Solen gassar som om den aldrig gjort annat.
Det är väl dags nu när alla börjat jobba igen.
Nä, ja e int´bitter!

God morgon!
(Mitt knä tänker jag inte ens prata om  dag, bara så att du vet.
Men det sitter kvar i alla fall, det känner jag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar