torsdag 27 augusti 2015

Agda 92 år

Det är jag det!
Det är åtminstone så som jag skall träna enligt sjukgymnasten.
Så här ser mitt träningsprogram ut fram till operationen.
En gång om dagen skall jag göra detta. Ingen belastning och inga vikter.
Dessutom fick jag en krycka som jag skall ha när jag går.
Agda 92 år, det är jag det.
Han har aldrig sett ett så utslitet knä på en "Så ung människa".
Han sa att jag inte kommer att kunna komma tillbaks till varken liv eller arbetsliv förrän jag fått en operation.
Han sa: - Nu får du inte ge dig när du träffar ortopeden! Du får inte stå där med mössan i hand och skrapa med foten. Du måste vara tuff och stå på dig nu.
Men sjukgymnastens ord i ryggen känner jag mig starkare än någonsin.
Nu kan inget få mig att backa.
Han har sällan sett ett så utslitet knä som mitt, sa han. På något underligt sätt så kändes det bra när han sa så, för då fick jag bekräftat att jag inte hittar på och att jag inte skall ha dåligt samvete för att jag är hemma och är sjukskriven.
Han var förvånad att jag har kunnat arbeta alls med mitt knä de sista åren.
ÅREN!!
Jag har tydligen hög smärttröskel, för mitt knä kan man inte ens stå på, än mindre gå med, sa han.
Nu skall jag Agda träna duktigt varje dag och försöka bygga lite muskler runt knät och sedan skall jag ringa när min operation är gjord för då behöver jag hjälp att komma tillbaks till livet igen.
Han var också förvånad över hur jag kunnat gå ner över 20 kilo i vikt utan att kunna motionera.
1200 kalorier per dag, svarade jag då.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar