måndag 1 juni 2015

Gallstensanfall?

Fick gå hem från jobbet i dag eftersom jag knappt kunde stå rakt.
Gick som en ostkrok och höll mig i sidan.
Ringde 1177 och de sa åt mig att gå hem och ta en Voltaren/Diklofenak.
Kom hem vid 14-tiden, tog en tablett och somnade i soffan.
Vaknade efter en timme och mådde bra.
All smärta var borta och livet lekte.
Jag tog t om bilen till Portalgatan för att köpa ett FB fynd.
Kom hem till Jonny och sa att jag nog går till jobbet i morgon.
Det skulle jag aldrig ha sagt för nu ligger jag här igen.
Åt kycklingsallad till middag och nu är det kört igen.
Ont i magen och det strålar ut i ryggen.
På 1177 står det att man skall ha ont på höger sida men jag har mest ont på vänster?
Ja ja. Skit samma.
I morgon är det jag som ringer vårdcentralen. och ber om en undersökning. Jag kan inte ha så här ont. Jag måste få hjälp.
Blir det värre skall jag åka in på akuten sa hon på 1177, vaddå värre? Kan det bli värre alltså?
Läskigt!
Fast jag vet ju hur ont Jonny hade när han hade gallstensanfall. Han låg över en fotpall i vardagsrummet och kved medan tårarna sprutade.
SÅ ont har jag inte riktigt ännu.
Hade inte tänkt få så ont heller.
Nu proppar jag mig full med Diklofenak i kväll och så får jag hoppas på det bästa.
Det här var inget att hänga i julgranen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar