fredag 12 juni 2015

Fredag å sommarfest

I dag hade jag sovmorgon. Så skönt att få sova ända till klockan sju och ändå ha två timmar på sig att göra sig fredagsvacker här hemma :)
Det tar visserligen betydligt längre än två timmar att bli vacker nu för tiden men man kan ju försöka.
I dag är det sommarfest på jobbet.
Tema Hillbilly. Jag hade inga problem att hitta kläder till det, som det whitetrash jag är.
Bilder utlovas i kväll.
Jag är med i festkommitén så klart. Har lovat mig själv att inte vara med där mer, men det är ju roligt att planera också, så här är jag.
Mat och dryck får vi ta med själva, så är det att jobba åt kommunen. Det finns inga pengar till personalvård här inte. Skit samma tänker jag. Huvudsaken att många kommer och att vi får skratta lite tillsammans.
Äta tillsammans och leka lite så hoppas jag på mycket skratt. Vi behöver skratta tillsammans nu,  efter en lång och tuff vårtermin.
I morgon åker vi på arbetshelg till Hållen.
8 kubik ved skall in i förrådet. Vilken tur att både Knut och Calle kan hjälpa till annars vet jag inte hur vi hade fått in veden för torkning, innan midsommar.
Freda, fest och sol ute. Kanske kan jag glömma ont knä och värkande mage för en stund i dag.
Tjingeling på dig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar