onsdag 3 juni 2015

Diagnos

Jaha!
Så var man hemma igen då.
Efter fyra timmar på akuten så kunde man konstatera att jag har svår magkatarr.
Pga av min knämedicin som jag ätit för att hålla mig på benen så har nu min mage gått i strejk.
Omeprazol heter min nya kompis som skall hjälpa mig genom min vardag.
Om jag inte är frisk om 14 dagar så skall jag gå till min vårdcentral och kanske få remiss till en gastroskopi.
Tjena!
Det är svårt att diagnostisera en mage, sa läkaren på akuten.
Men han trodde inte på gallsten i alla fall och det gjorde mig nöjd.
Nu är det till att äta fettsnålt och ta min medicin varje dag, som en duktig flicka.
Ingen mer knämedicin för mig.
Hur det då skall gå att jobba får bli en senare fråga.
Vem har sagt att det skall vara lätt att leva?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar