tisdag 12 maj 2015

Regn å Tvättstugan

Egentligen behöver jag inte skriva mer än så.
Ni fattar ju att här i Uppsala regnar det och efter jobbet har jag tvättstugan.
Roligare tisdag än så blir det inte.
Det är det som är grejen med vardagar. Man skall liksom lunka på i någon trist takt emellan helger och skojsigheter.
Man får väl vara glad att man har en vardag att falla in i. Livet kan ju inte vara roligt jämt och, som jag skrivit förut, skulle jag vara sjuk så skulle jag inte önska något högre än att få vara frisk och ha en vardag att vandra i.
Därför försöker jag tänka positivt när den regniga och grå tisdagen lägger sig över mig som en våt disktrasa.
Jag är frisk (åtminstone ganska) och jag har ett arbete att gå till som ger mig lön (åtminstone lite).
Haha.....nä, jag skall inte vara ironisk,
Det här är viktiga saker att komma ihåg.
Nu skall jag sleva i mig frukost och sedan ge mig iväg till arbetet.
Hej hå hej hå. Vi till vår gruva gå....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar