måndag 18 maj 2015

Klimakteriekossa

Man får kavla upp ärmarna ...
...och fokusera, så här på måndagsmorgon.
Man har en tuff vecka framför sig.
Inga halvdagar eller klämdagar att se fram emot.
Fem dagar, köra järnet och ett kvällsmöte.
Ont i kroppen efter helgens häckbravader har jag också och ännu ondare i mitt redan onda knä.
Det tar att stå på huk och luta sig på knät i åtta timmar.
Det är det här jag menar när jag skriver att jag inte kan ha någon fritid. Jag kan jobba(knappt) och that´s it!
Jag kan inte promenera på min fritid, inte hålla på med trädgårdsarbete, inte cykla för långt.
Jag kan jobba(knappt) och sedan sitta i soffan all min lediga tid, om min kropp skall hålla.
Ska jag ha det så här?
Det verkar ju inte riktigt klokt.
Herregud, lite trädgårdsarbete borde man väl få hålla på med utan att man måste sjukskriva sig efteråt!
Vi får väl se hur det går med mitt knä i veckan. Jag haltar väl till jobbet och tar dagen som den kommer.
Vilken tur att jag börjat käka min medicin igen, annars skulle jag vara HELT körd nu.

En massa jävla kärringfasoner håller jag på med på nätterna också. Svettas som en gris från det jag somnar tills jag vaknar.
Jag vrider och vänder mig, stönar och stånkar, vaknar och somnar hela nätterna. Inte varje natt, som tur är, men alldeles för ofta för att jag skall må bra av det.
Det finns ett ord för det: KLIMAKTERIEKOSSA, tror jag nog att det är.
Herregud vad gammal man är!
Det finns medicin att få men det kommer jag aldrig att ta. Det var den hormonmedicinen som morsan utvecklade bröstcancer av, så jag svettas hellre hela nätterna än det.
Men jobbigt är det, det kan jag inte förneka.
Ont i händer, armar, ben och rygg samt svettas som en gris hela natten.
Försök att sova då du!
Sedan upp på morgonen och ha energi för att klara en hel arbetsdag på förskola.
Inte undra på att man nästan kroknar.
Nä, nu måste jag ta tag i min morgon och käka lite frulle, duscha och göra mellanmål. Skönt att ha sovmorgon på måndagar i allafall.
Ha de!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar