fredag 22 maj 2015

Fredag....igen... och är det inte solen som lyser där uppe?

Var det inte måndag i går?...typ...
Veckorna bara rusar förbi. Men inte mig emot, att det är fredag direkt efter måndag menar jag.
I kväll kommer mina söner hit för vi skall käka på Ragusa.
Det blir en slags hejdå-middag/morsdagsmiddag.
Ludde flyttar ju på söndag och på morsdag är varken jag eller Jonny hemma i stan så vi gör två flugor på smällen i kväll istället.
Men först en solig dag på arbetet.
Nu börjar de avundsjuka kommentarerna igen:
 -Åå, vad skönt ni har det här på förskolan,
-Står du här i solen och gottar dig,
-Men nu blir du ju brun och fin...osv.
Alltid samma varje vår och försommar.
Det är sällan någon säger:
- tänk vad ni är tåliga som går ut varje dag i hällregn, drivis och snö.
-Ska ni verkligen gå ut i dag när det blåser småspik och regnar på tvärsen?
Hade jag mitt yrke för det vackra vädrets skull så har jag valt fel, vill jag bara säga.
Då skulle jag ha valt att vara reseledare till Playa Del Sol, eller något annat resmål.
Barnskötare i Uppsala skall man inte välja om det är solen man är ute efter.

Nu är mitt kaffe slut så nu skall jag cykla iväg och öppna förskolan, igen.
Det faller på min lott varje onsdag och varannan fredag. Det är trögt när klockan ringer, men det är rätt skönt att få sluta tidigt istället.
Men man är rätt trött på kvällen när man kliver upp så förgjordat tidigt.
I går arbetade jag dessutom till klockan 19.30 så det känns som om jag bara åkte hem och sov i går.
Men nu är det fredag och nu skall jag vila i två dagar. Det blir skönt.
Bye Bye!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar