tisdag 5 maj 2015

Artrosskola

I går anmälde jag mig till en artrosskola på Svartbäckens vårdcentral.
För dig som har artros i knän, höfter och händer, stod det.
Hallå! det är ju jag det.
Sagt och gjort.
Jag vet inga datum ännu men anmält mig har jag gjort. Tänk om det finns hjälp att få. Det vore ju härligt, för jag kan snart inte klä på mig själv, än mindre barnen på jobbet.
Det gör ont så fort jag tar upp ett mjölkpaket eller försöker stänga en jacka. som om det inte var nog med mig knä så var jag tvungen att få den här skiten också.
Tack för det!
Men skam den som ger sig, nu cyklar jag på jobbet och hugger tänderna i ännu en dag.
En tisdag, en vanlig sketen tisdag. Regnar gör det också, som om det inte var nog trögt att ta sig utanför dörren va!?
Helst skulle jag bara vilja proppa mig full av Alvedon och gömma mig under täcket men det blir väl ingen friskare av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar