lördag 28 mars 2015

Wolf och 220 volt


I kväll blir det rock´n roll igen.
Band på Katalin.
Madde och Ted kommer från Stockholm.
Det blir roligt.
Nu skall jag sticka ut på stan och handla mat och lite annat mått och gott.
Jonny var tvungen att jobba i dag så jag får fixa och förbereda middag.
Nu sitter jag i morgonrock och lyssnar på Brolle.
Härlig lördagmorgon med gubben innan han drog på jobbet.

Solen försöker tränga genom molnen men lyckas inte riktigt.
Det regnar inte i alla fall.

Nä! Nu får jag ta och kliva ur soffan och göra något vettigt av min dag.
Måste åka och köpa en extramadrass så att vi har någonstans att lägga våra gäster.
Gästrummet ser fortfarande ut som Beirut men det gör inget. Finns det hjärterum så finns det stjärterum.
Vill hitta en snygg skjorta att ha på mig i kväll. En svart figursydd skjorta i stretchtyg, skulle jag vilja ha. Men det lär väl inte finnas någonstans.
Det är alltid så med mig. Jag ser framför mig vilka kläder jag skulle vilja ha, men sedan finns de aldrig att köpa.
Jag borde bli kläddesigner. Synd bara att jag ritar som en treåring. Det skulle bli kläder för huvudfotingar om jag skulle försöka mig på ett sådant projekt.

Hoppas att du få en skön lördag.
Önskar både Calle och Ludde ett stort lycka till i dag när de båda skriver högskoleprovet.
Håller tummarna för er båda.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar