tisdag 17 mars 2015

Mammas väska

Hittade en låda med väskor som åker till Myrorna i morgon förutom ett par st.
Bla en väska som tillhörde min mor.
Hon fick den i julklapp av pappa någon gång i början på 80-talet.
Det är en gubbe i Jämtland som gjorde den åt henne på beställning av pappa. Någon som vet vem?
Tyvärr är det ett lite för kort axelband på väskan för att jag skall vilja ha den på mig. Den går inte att hänga i kors över axeln så som jag vill.
Den kanske inte är så himla inne eller glamorös men den betyder mycket för mig.
Längst upp på väskan är den märkt med A M som står för Astrid Munther.
Inuti väskan hittade jag en handskriven lapp som jag direkt ser är mammas handstil.
En julklappslista från 1985 eller 1986, tror jag. 
Kul sak att hitta när man börjar gräva djupare i alla packlådorna.
Jag saknar henne massor, det känner jag alldeles särskilt sådana här gånger.
Min mamma <3
Jag kanske kan lämna in väskan och försöka göra något åt axelbandet. Skulle vilja använda hennes väska någon gång.
Lädret är lite hårt, men det kanske också går att göra något åt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar