måndag 9 mars 2015

Hur skall det här gå?

Ont överallt fast jag har vilat hela helgen.
Ont i knät, ont i armen, ont i tummen och jätteont och svullen i en knoge.
Jag fattar ingenting.
Var kommer all värk ifrån?
Är det min artros som spökar och som vandrar ut till nästan alla leder nu?
Räckte det inte med bara knät?
Inte i morgon men nästa tisdag har jag läkartid för min arm och hand. Det känns som en evighet till dess.
Det är otroligt stressande att ha ont överallt hela tiden.
Jag känner mig som en gammal kärring. Jag vill vara pigg och fräsch, inte skruttig och färdig för nödslakt innan man fyllt 50.
Det är jobbigt när jag inte klarar av att göra mitt jobb. Jag kan inte hjälpa barnen av och på med kläder, lyfta de små, eller gå på promenader.
Hur sjutton skall jag klara av att arbeta med detta i 20 år till??
Som du hör så känner jag mig lite uppgiven i dag.
Att vakna och somna med värk gör något med psyket. Man har svårt att hålla humöret på topp liksom.
I dag är en sån där dag när jag bara vill stanna i sängen och vakna nästa tisdag när jag skall få träffa en läkare.

En positiv grej i allt elände är att Ludde och Jonny fick handtag och knoppar på köksskåpen i går. Dessutom kom elektrikern hit och kopplade in vår induktionshäll.
Allt tar små steg framåt hela tiden.
I kväll kommer belysningen i och under köksskåpen på plats.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar