fredag 20 februari 2015

Sista rycket

I dag vaknar jag upp med huvudvärk och en ond hals, men vem har tid att känna efter?
I dag skall fläkten upp på Murargatan samt alla lister och en massa annat.
Jag skall köra ett par vändor till återvinningen på Spikgatan, köpa fler flyttkartonger, laga lunch till morgondagens hungriga flyttkarlar samt packa det sista.
Packa det sista är alltid mer än vad man tror.
Bara våra kläder är nog minst ett tiotal sopsäckar. Handdukarna är inte packade, det finns fortfarande småprylar i varje vrå samt all mat.
Måste frosta av frysen under kontrollerade former också.
Det är alltid massor kvar att göra trots att man tror att man snart är klar.
Att jag måste starta dagen med en huvudvärkstablett känns inte helt optimalt med tanke på vilken lång arbetsdag jag har framför mig.
Men nu känns det att det är sista rycket. man måste uppbringa en styrka och energi som inte finns för att över huvud taget orka stiga ur sängen.
Så här trött i kropp och själ var det länge sedan jag var.
Bara för att flytten är klar så är vi inte färdiga. Då börjar arbetspass nr 2: att förbereda den gamla lägenheten för städ och besiktning. På torsdag nästa vecka kan vi pusta ut.
LÄNGTAR!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar