fredag 6 februari 2015

Halvtid

Nu har det gått två veckor av fyra.
Om två veckor skall vi flytta men det känns otroligt osäkert.
Vi vet fortfarande ingenting om hur det står till med fukten i köket,
Vaknar upp nästan en timme innan klockan skall ringa och kan inte somna om. Tankarna snurrar i huvudet om packning, pengar, renovering.
Det känns inte som om man kan njuta av att det är helg.
I går skulle jag ge mig på att skruva IKEA-skåp, men jag fattade absolut ingenting av den där beskrivningen,
Kände mig jättedum.
Men jag vill ju inte göra fel heller så jag gav upp.
Tänk att det skall vara så svårt.
Nu ringde klockan. Kanske man skall kliva upp och duscha då.
En dusch och en kopp kaffe kanske gör att man känner sig bättre till mods.

Inte skall vi åka till Hållen i helgen heller.
Jag längtar dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar