tisdag 27 januari 2015

Tvåskiftsarbete

Först arbeta på förskolan på dagen och sedan renovera på kvällarna.
Det är så mitt liv kommer att se ut de närmsta veckorna.
Just nu känner jag paniken välla upp inom mig. Det är FÖR mycket på min inre to-do-lista just nu.
Det ser kaos ut här hemma så jag borde vara hemma och packa, samtidigt som jag måste mäta köket och beställa köksbänken som det är låååååång leveranstid på, samtidigt som jag skall köpa färg till sovrummen och samtidigt som jag måste maskera båda rummen, riva de gamla tapeterna, slipa, spackla och börja måla.
Samtidigt som vi måste hämta vårt nya golv på K-rauta och slänga det gamla köket på återvinningen, samtidigt som vi måste köpa sop, skyffel och en skurhink så att vi kan städa bort rivdamm och förbereda för golvläggning till helgen.
Ju fortare jag blir klar med de båda sovrummen, desto fortare kan jag släppa renoveringen och vara här hemma och packa istället.
Vi har inte köpt blandarna till köket heller. Rörmokaren föreslog att vi INTE skulle köpa dem på IKEA eftersom många av deras blandare inte var godkända och inte hade reservdelar.
Vi vet ju inget så vi är bara duktiga kunder och lyder.
Vi tänkte släppa renoveringen en stund på fredag och gå på jazzklubb men vi får se hur vår tid ser ut.
Har man fööör mycket i sin skalle så kan man ändå inte slappna av hur mysig AW man än går på.
Då är det mer avslappnande att jobba på i lägenheten så att man får lugn och ro i själen.
Det är som sagt mycket nu, men som någon sa(Jonny) i helgen: - Ur kaos kommer ordning.
Kloka ord  från min gubbe <3.
Nu börjar snart mitt första skift men innan det vill jag ha gröt i magen och kanske hinner jag en kopp kaffe till.
Pijuh!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar