måndag 5 januari 2015

Tillbaka till verkligheten

Eftersom jag har vänt på dygnet den här ledigheten och jag skall börja arbeta om två dagar så är det bäst att försöka vända dygnet nu.
Att jag dessutom startar, efter flera veckors ledighet med att öppna förskolan och att jag därför skall stiga upp kl 05.00 i övermorgon, gör att ju att jag allvarligt måste göra något åt situationen.
Pronto!
Sagt och gjort!
07.15 klev jag upp i morse trots att jag inte lade mig förrän efter 01.00 i natt.
Det är bara att ta tjuren vid hornen och försöka förbereda sig för ett liv utanför den här bubblan.
Fråga mig om jag har någon lust?
Nä, just det!
Inte får jag säga något om saken.
Vem lyssnar på lilla mig då?
Just det!
Ingen!
Är det sjysst det va?
Att efter flera veckors ledighet bara sätta igång med vardagen direkt.
Man borde få en mjukstart, jobba 50% ett par veckor efter varje långledighet.
Jag skall ta ett allvarligt snack med facket om detta.
Jag behöver mer kaffe, det känner jag i hela kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar