onsdag 7 januari 2015

Resultatet

Resultatet av decembers frossande blev +3 kg på vågen.
Jag håller mig fortfarande under 90 kg, men det är på det berömda håret.
Vad händer nu då?
Skall jag bara ge upp och låta mig gå upp några kilo till nu då?
Nää!
Nu får det vara slutfrossat.
Det skall bli skönt att börja äta bra mat igen, börja känna hunger igen, få bort magkatarren och pösmagen.
Min mage ser ut som en ballong igen efter all julöl, julkakor och julgodis.
Jag kommer skämmas som en hund när jag kommer till Viktväktarna på tisdag, men det är bara att bita i det sura äpplet, eller vad man säger.
På't igen ba'!
Det är ingen som fixar det åt mig.
Jag önskar att jag kunde motionera också men en blandning av latmask och ont knä gör att jag har svårt att röra på mig.
Nu säljer jag min motionscykel också, den får inte plats i vår nya lägenhet och jag kan inte säga att det är den ägodel som jag utnyttjar mest här hemma.
Det får bli maten som styr min viktnedgång.
I dag blir det kokt torsk till middag. Här går man ut stenhårt :)
Tre arbetsdagar den här veckan låter dom en lagom start efter ett långt jullov,
God Morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar