måndag 26 januari 2015

I dag blir det spännande värre.

Vaknar tidigt i ett kolsvart Hållen.
Har sovit som en kratta i natt.
Tankar som far i huvudet. Flytt, städ, packning, renovering.
I dag är en spännande dag. I dag skriver vi med bank och säljare.
I dag köper vi vår nya lägenhet. I dag får vi nycklarna och i dag börjar vi riva i köket .
Det känns som om vi har väntat en evighet på den här dagen. Den kändes så fjärran när vi skrev på köpekontraktet i november.
Hela december och hela den långa julen framför oss och sedan hela januari, som aldrig vill ta slut.
Men nu är vi här. Dagen med stort D är äntligen här.
I dag, för precis ett år sedan flyttade vi in här i Hållen.
Det har hänt mycket det här året.
Men nu hoppas jag verkligen att jag slipper flytta mer i mitt liv.
Nu har jag en fin lägenhet i stan och ett fint hus på landet.
Här tänker jag stanna ett tag nu. Inget mer flyttande på ett tag nu va!
Nu måste jag göra mig i ordning för den stora och långa dagen.
Efter vi har fått nycklarna så skall jag till arbetet och stänga förskolan kl 18 och sedan har vi kvällsmöte till 19.30.
Trist när jag bara vill vara i vår nya lägenhet.
Hej svejs!

Gör ett tappert försök att sluta bita på naglarna igen. De får bli mörkt turkosa i dag. Det var den enda färgen jag hade här ute i Hållen.
Tänk att det skall vara så svårt att sluta bita. Vuxna människan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar