söndag 11 januari 2015

Hej mitt vinterland

Ja, nu ville tydligen vintern komma på besök.
Inte mig emot. Jag börjar bli jäkligt less på att gå i lera och sörja.
Några veckor vinter vill jag ha och sedan kan det få bli vår.
I dag åker julen ut här hemma. Inte en dag för tidigt. Jag tycker det ser groteskt ut med julgraner och stjärnor i fönstren så här lång tid efter julafton.
Det blir skönt att få sätta tänderna i packning och rensning, äntligen.
Jag har bara surrat en massa i flera veckor men inte gjort något vettigt. Undrar om hon som fortfarande äger vår lägenhet är hemma i dag? 
Det känns som om vi skulle vilja åka dit och mäta en gång till innan vi beställer köket.
Storhandla skall jag också göra i dag. Tio nyttiga middagar så att jag slipper tänka på det den närmsta tiden.
Skönt att komma hem efter jobbet varje dag och bara laga god och nyttig mat utan att behöva åka och handla först.
Två dagar kvar till jag skall till Viktväktarna igen efter juluppehållet. DE har inte haft juluppehåll, men det har jag... Med råge! *suck*.
Nervös?
Japp!
Det är bara att ta på sig skämsmössan och åka dit.
Nu är det slut på kaffe i koppen. Ägg eller gröt till frukost? Det är frågan.
Tror det får bli gröt i dag.
God morgon söndag!
Troll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar