torsdag 8 januari 2015

Duktig flicka!

I går var jag en nyttig och duktig flicka.
Jag åt bra hela dagen och somnade tidigt.
Lite småhungrig var jag när jag lade mig,eftersom jag antagligen har töjt ut min magsäck de senaste veckorna så kändes magen lite tom när jag skulle somna, men somna hungrig har ingen dött av.
I dag skall jag vara lika duktig och inte falla för dessa mackor som frestar på jobbet.
I kväll skall jag göra en smörgåstårta till Calle som fyller år i morgon.
Jag planerar att ta med mig en sallad till honom som jag kan äta mig mätt på och sedan bara smaka en liten tårtbit.
Jag har inte råd att unna mig ett endaste dugg de närmsta veckorna om jag skall känna att jag är på banan igen.
Min mage ser ut som en spärrballong och jag mår inte bra just nu.
Dumma mig!
Varför tillåter jag mig att släppa taget när jag vet att jag inte mår bra av det?
Ja, det kan jag ju sitta här och fundera över tills jag bli blå, för det svaret vet ju ingen.
Allra minst jag själv.
Tjat tjat tjat!
I dag är det torsdag och här i Uppsala hällregnar det.
Kul åtta noll!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar