tisdag 20 januari 2015

Blir det verkligen bra det här?

Jag är ingen duktig inredare har jag kommit på nu.
Det verkar så enkelt det där med att välja färg och mönster hit å dit, men när man väl sitter här med alla färgkartor och grejer så är det inte så lätt som man kan tro.
I går kväll tex så köpte vi ett golv som skall ligga över hela hallen, köket och matrumsdelen på Murargatan.
När vi sedan kommer hem och kollar på bilderna över lägenheten så upptäcker vi att det kommer bli grå/vitt ekgolv på den nya delen men den gamla parketten kommer fortfarande ligga kvar kloss i kloss i vardagsrumet.
Kommer det bli snyggt det? eller kommer det se ut som skit?
Jag vet inte för jag kan inte se sån´t innan det nya golvet ligger på plats. Alla andra verkar ha allt helt klart för sig innan de går och handlar grejer för tusentals kronor. Jag är osäker på precis allt just nu.
Blir det verkligen snyggt med mörka väggar i sovrummet? Å vit heltäckningsmatta, är det så smart det??
Jag börjar tvivla på allt just nu. Det finns för mycket att välja mellan när man kommer på Bauhaus, Byggmax och K-Rauta.
Man skall ha bilden ganska klart för sig när man kommer dit annars blir man ännu mer förvirrad än innan man åkte.
Det är så jag känner mig nu, förvirrad!
HJÄLP!
Tänk om vi renoverar en hel lägenhet och det ser ut som skit när vi är färdiga?
Bilden är lånad. Det är inte vi som har rivit ner hela vår nya lägenhet :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar