tisdag 30 december 2014

Nyårslöftet

Ja, vad skall man lova sig själv i år då?
En sak har jag lärt mig genom åren och det är att ställa rimliga och nåbara mål åt sig själv.
Lova mig saker som är roliga och som jag vill uppnå.
Säga att man skall springa en mil om dagen och gå ner 20 kg i vikt innan sommaren brukar sällan vara realistiskt.
Så i år är mitt nyårslöfte att jag skall vara mer sparsam med mina pengar. Jag skall sätta tydliga och ekonomiska mål pt mig själv.
Jag förstår inte var mina pengar tar vägen nämligen?
Jag kanske måste köpa mig en kassabok och skriva ner våra inköp så att jag får full koll på utgifterna.
Vi vill åka till New York och fira silverbröllop i juni och det kostar väl knappast gratis kan jag tro.
Jag skulle också vilja träffa lite nya människor i mitt liv.
Att våga ta kontakt och bjuda hem folk som man knappt känner är ju lite läskigt men samtidigt måste man ju våga för att vinna.
Det här med vikten är ju ett viktigt mål i mitt liv men jag kan inte lägga in det i ett nyårslöfte eftersom jag inte vet hur bra det kommer att gå för mig nästa år.
Att bli guldmedlem på Viktväktarna under 2015 vore ju helt fantastiskt men jag vågar inte ens hoppas på det.
Realistiska mål var det ju, och jag vet inte om det är realistiskt att tro att jag skall kunna gå ner ytterligare 17 kg innan nästa jul.
Ett sista nyårslöfte är att jag inte skall vara rädd för att göra mig av med saker nu när vi skall flytta. Inte vara en hamster och släpa med mig en massa skit till vår nya lägenhet.
Spara sådant som jag är rädd om och sådant som jag vill ha framme på Murargatan. Resten skall säljas eller slängas!!
Jag har fortfarande inte gjort mig av med mina tjockiskläder och det är typiskt mig att alltid lämna en bakdörr öppen.
Tänk om...
Nä! Aldrig mera 112 kg säger jag bara.
Bort med gamla kläder.
SÅ!
Nu är jag nog klar med årets löften.
De känns bra, inspirerande och uppnåeliga.
Nu är jag beredd, nu kan 2015 få komna.
Hänger du med mig ett år till?
Gott Nytt År önskar Maigiz.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar