måndag 3 november 2014

Nervös måndag

I dag har jag läkartid kl 13.30.
Du som har hängt med mig här på bloggen ett tag vet ju hur kul jag tycker det är att gå till läkaren.
NOOOT!
I dag vill jag ha en kortisonspruta och en sjukskrivning.
Jag hatar att sitta där och förklara för ännu en ny läkare om mitt problem med knät.
Tänk om man kunde få gå till samma läkare så skulle ha/hon känna mig och veta vad jag ville.
Men inte då. I den svenska sjukvården får man byta läkare lika ofta som jag byter underkläder.
Vad gör jag om han inte vill ge mig en spruta då? Vad gör jag om han vägrar sjukskriva mig tills sprutan "kickar in"?
Dessutom måste jag fråga om jag kan bli sjukskriven i efterskott. From i fredags närmare bestämt.
HATA!
Nu kommer jag gå och vara nervös hela dagen på jobbet.
En kollega sa till mig en gång att de är där för MIN skull. Jag försöker tänka på det men det går dåligt.
Min skräck för läkare sitter så djupt. Jag står där med mössan i handen och bugar och tar upp dras dyrbara tid. Var faan kommer det ifrån?!
USCH!
I natt har jag haft skitont i knät, så ont att jag nästan inte har kunnat sova. Jag undrar varför? Det kan vara en sån liten skitsak att jag satt med benen i 90 grader i går kväll när vi kollade på film. Det var fullt i soffan så jag kunde inte sitta i mitt vanliga hörn med benet rakt ut vilandes på soffan.
Så små grejer kan göra att jag får skitont.
Det är bra att jag har ont när jag skall till läkaren. Annars brukar det vara tvärtom att smärtan är "borta" när jag äntligen fått en läkartid.
Nu har jag fått skrivit av mig lite ångest i alla fall.
Tack för det!
Vi ses i kväll om jag överlever läkarbesöket i eftermiddag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar