lördag 8 november 2014

Mat!

I dag får vi gäster hit till Hållen.
-Nähä??!
-Jo!
Det blir förrätt, varmrätt och efterrätt.
Allt (utom vinet) Viktväktarstyle. Jag hoppas det faller gästerna i smaken,
Mammas sillröra till vickningen är inte helt kalorifri heller, men jag har använt grädde 20% och lättmajonäs för att lindra "skadorna" lite.
Till förrätt blir det sallad med jägerskinken valnötsdressing och grönkål med endivesallad. Till varmrätt serveras det fiskgratäng med torskrygg, kräftstjärtar i en het chilisås, toppad med räkor. Till detta en gratinerad potatismos med parmesanost i.
Efterrätten blir lättglass, varm jordgubbssås och riven mörk choklad.
Givetvis har jag glömt lite saker så Jonny får dra till Kastbergs och handla om en stund.
Kul med gäster och roligt att laga mat.
Nu skall jag vila en stund så att jag orkar med kvällens drabbning.
Tjingeling!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar