torsdag 20 november 2014

Häber i halsen!

Så sa jag när jag var liten till min pappa.
Jag hade ont i halsen och var febrig.
Då har man väl häber i halsen, det fattar väl alla människor. Pappa tyckte det var roligt sagt, för han sa det varje gång någon var sjuk ända tills jag blev vuxen.
I hans värld fick inget skämt gå till spillo. Sa någon något skojigt en gång då kunde man säga det i 10, 20 eller 30 år framåt. Han tyckte det var lika roligt varje gång <3. Då, som barn och ungdom blev man trött på hans dåliga skämt men nu saknar jag honom och hans gamla utslitna humor <3<3

I alla fall så har jag det i dag, feber och ont i halsen alltså. I dag av alla jävla dagar så skulle febern komma! I dag när Jonny måste åka på kurs till Stockholm och jag har fått fullmakt att skriva alla papper med mäklaren k 11.30.
Jag får aldrig bara vara sjuk och ligga nerbäddad i sängen när jag är sjuk. Det är ALLTID något som måste fixas och trixas med när jag är sjuk.
Jonny är alltid bortrest när jag är sjuk. Så har det varit ända sedan barnen var små. Jonny åker på resa= Maggan blir sjuk.
Nu skall han visserligen bara till Stockholm på kurs, men jag måste ändå kliva upp ur sängen, fixa i ordning mig så att jag blir presentabel för säljare och mäklare i dag.
Jag får proppa i mig Alvedon så att jag håller mig på benen den där timmen mellan 11.30-12.30 i dag.
Jag hatar att vara förkyl och ha hela huvudet fullt med snor,
BLÄ!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar