fredag 7 november 2014

God morgon glada mask!

Klockan är bara halv sex, men i dag känns det inte så tungt.
Allt känns alltid lite lättare när det är fredag.
I dag slutar jag dessutom extra tidigt eftersom jag är sjukskriven på 50%.
Sista dagen i dag. På måndag skall jag vara tillbaks på 100%. Mitt knä är långt ifrån 100% men det är sånt man får leva med.
Det verkar vara så här mitt liv kommer se ut i framtiden. Kortisonsprutor för att ta mig fram i livet.
Usch vad deppigt det blev nu då.
Inte gå ner på den vägen för där blir man inte lycklig.
Nä, jag stannar här uppe och vid tanken på att det är fredag, att vi skall åka till Hållen i kväll och att min viktminskning går bra.
Här uppe är det lättare att vara. Positiv och gla´skall männ´skan va´.
I kväll kommer pojkarnas kusin från Östersund hit. Jag hinner träffa honom en snabbis innan jag åker.
I morgon kommer Anna, Erik och Ulla till Hållen på middag. Det kommer bli supermysigt.
På söndag är det fars dag och då kommer pojkarna hem.
Vilken mysig helg va?
Men först några timmar på arbetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar