tisdag 4 november 2014

Från Vårdcentralen sedan till helvetet och tillbaks!

I natt när lokalbedövningen i knät släppte helt så var det inte roligt att heta Maggan.
Jag har legat och snurrat runt i sängen hela natten.
Sista gången jag var ute på fejjan var klocka 02.30.
Inte hjälpte det med Alvedon heller.
Nu har smärtan lugnat sig lite men inte helt. Det hade varit skönt att vara hemma i dag men då måste jag pallra mig iväg till en läkare igen och det orkar jag inte.
Jag jobbar ju bara mellan 9-13 så det skall väl gå bra.
Det går inte i ord att beskriva hur ont man kan ha i ett knähelvete efter att ha fått en två decimeter lång nål instucken under knäskålen.
OSKÖNT!
Men nu hoppas jag att kortisonet kickar in lite snabbt så att man kan bli som en människa igen.
I dag är det tisdag och vägningsdag.
Jag hoppas att jag orkar pallra mig iväg till viktväktarna i kväll trots min helg med både pizza och vin  på lördagen och sedan toast Skagen, kräftsoppa och tårta i söndags.
Nu har jag ju bara ett kilo kvar till min 10% gräns och det vore så skönt att nå dit lite snabbt.
Lägga ännu ett mål bakom mig och sedan blicka framåt.
Jag har kommit igång att rensa här hemma också och det känns jätteskönt. För varje skåp och låda som jag tömmer blir min kropp och hjärna mer och mer fri.
Låter lite flummigt men så är det.
Att ha för många saker som ligger och skräpar hämmar tanken och kreativiteten.
Nu skall jag käka gröt för det är bra för magen och kreativiteten.
Ha en skön tisdag!
PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar