fredag 14 november 2014

Äntligen fredag

En lååååång fredag på jobbet och sedan bär det i väg till Hållen.
I dag flyttar min avdelning ut till vårt Allrum/ Aula. 
Det skall renoveras på vår avdelning så medan får jag, mina två kollegor och 15 barn vara där ute i några veckor.
Det känns lite körigt att packa och ha verksamhet samtidigt, men vi är ju kvinnor i ett kvinnoyrke så det är klart att vi fixar detta.
- Nä, ja e int bitter!
Det blir skönt med renovering. Förskolan är 43 år gammal så ytorna är ordentligt slitna. Jag undrar hur många hundratals barn som har gått på den där förskolan?
Det är verkligen dags för en ansiktslyftning nu.
Kl 17.30 slutar jag och då drar vi ut på landet. Det skall bli 5 grader i helgen så man kanske fortfarande kan hitta en och annan trattksntarell.
Jonny försvinner väl ut till snickerboa så jag får roa mig med mitt, antar jag.
Jag skall göra fler fina servettringar till juldukningen och läsa bok.
Nu är det dags för frukost,
Apropå ingenting så var det lite minus på vågen i går.
Prick 10 kg har jag gått ner nu.
Det känns gött!
Ha en bra fredag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar