fredag 31 oktober 2014

Teknisk suport

I dag arbetar jag lite konstig tid på förskolan.
När alla andra går hem från arbete så går jag dit.
14.30-17.30 är min konstiga arbetstid i dag. Men någon skall ju stänga bygget också.
Medan jag väntar på att dagen skall gå sin gilla gång så försöker jag koppla ihop lite tekniska gizmos här hemma.
Vi (läs Jonny och Ludde) flyttade in sekretären fån sovrummen in till vardagsrummet i går kväll eftersom datorn ändå aldrig stod på sin plats.
Det blir snyggare att den står i en sekretär istället för här och där i vardagsrummet med sladdar runt halva lägenheten.
Min dator har blivit familjens mediamaskin sedan vi tog bort alla filmkanalerna här hemma.
I alla fall så måste ju alla sladdar och kablar tillbaks nu då och det blev mitt morgonjobb.
Efter många svordomar så sitter nu audiosladdar och HDMI-kablar där de ska.
SNYGGT dragna efter konstens alla regler.
Jag är faktiskt lite stolt över att jag klarar sånt där tekniskt tjofräs.
Jag vet många tjejer, damer, tanter, kvinnor som aldrig skulle förstå hur man kopplar tv:n till datorn, externa hårddisken likaså. Sedan allt till mediamaskinen så att man få souroundljud på alla maskiner.
Jag skulle ha studerat till tekniker i stället kanske för jag har alltid varit intresserad av sånt.
Så här blev det med nya soffan.

Nu har jag gjort mig förtjänt av en god grötfrukost.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar