tisdag 21 oktober 2014

Pigg som en mört

Somnade halv nio i går kväll.
Jag skulle bara krypa ner under täcket och läsa för jag kände mig så frusen.
Pang! Så sov jag.
Vaknade kl 22 av att sänglsmpan var tänd.
Det tog flera sekunder innan jag förstod var jag var och vilken dag det var,
Först trodde jag att jag var i Hållen och att jag var ledig.
Men det var rätt skönt att inse att jag var hemma i min säng och att det bara var att släcka lampan och somna om en hel natt.
När klockan ringde 05.30 kände jag mig pigg och utvilad för första gången på flera veckor.
Det var underbart att kunna somna SÅ tidigt.
I kväll hoppas jag att jag orkar vara uppe lite längre :)

I kväll är det vägningsdags på Vikt väktarna.
Håll tummarna att jag inte gått upp i vikt nu. Minus 1,9 förra gången var mycket och då kan kroppen balansera upp det genom att gå upp några hekto efter en vecka. 
Äh! Ingen ide att spekulera, det blir vad det blir. Huvudsaken att jag går dit.

Nu är det dags för lite gröt och en kopp kaffe till. Bäst att vara väl förberedd för en förmiddag utomhus. Minst två timmar skall jag vara ute direkt när jag kommer till arbetet.
I regn och blåst och driv-is skall jag stå pall. Jag, mina kollegor och alla småttingåttingar. 
Alla människor borde göra samhällstjänst på en förskola. Då kanske ordet DAGIS försvann och föräldrar, politiker och media fick en annan, mer förstående inställning till vårt arbete och till barnens tillvaro.
Gud vilka bra idéer jag spottar ur mig så här på morgonkvisten.
Tja ba, tjena hallå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar