fredag 24 oktober 2014

Pest eller kolera?

Fick gå hem från jobbet i dag eftersom mitt knä har gått i strejk.
Jag har haft ont hela veckan och jätteont i går.
Värktabletter i natt och i dag gick det inte att hålla ut längre.
Jag har inte kunnat äta mina värktabletter för knät på ett par veckor eftersom min mage lägger av efter några månader av antiinflammatorisk medicin.
Jag känner hur mitt knä blir sämre och sämre men om jag låtsas som att det regnar så kanske värken går över av sig själv.
Men, NÄ!
I dag gick det inte längre.
Så nu sitter jag här med ett trasigt knä och en säckig kista.
Jippi!
NOT!
Läkaren skall ringa upp mig snart och då hoppas jag att jag kan få en tid för en ny corticonspruta.
Kanske de finns en magmedicin också som gör att jag kan äta min knämedicin.
Ont i knät eller ont i magen?
Just nu när jag har så här jävla ont i knät så vill jag hellre ha ont i magen men när jag äter medicin och får springa på toa hela tiden så väljer jag hellre att ha ont i knät.
Det är som att välja mellan pest och kolera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar