lördag 20 september 2014

Natten från helvetet

Lade mig tidigt för att kunna sova länge och njuta av natten,
I stället har jag legat och frusit trots täcke och filt. Jag har hostat lungorna ur mig och jag har haft skitont i mitt knä PLUS den vänstra foten.
Jag har huttrat, stånkat, hostat, vridit mig och försökt med allt.
Jonny kom med värktabletter efter en stund och då blev det bättre.
Jag kunde somna men inte kan jag påstå att jag sovit gott i natt precis.
Jag måste köpa ett tjockare vintertäcke hit ut.
Så här kan jag ju inte ha det i vinter.
Vaknade klockan sex men lyckades somna om till klockan åtta.
Nu sitter jag här med mitt kaffe och brasan verkar ha tagit sig där nere i pannan för elementen blir sakta men säkert varmare och varmare.
Hade Polarpumpen inte varit så klantiga och sega så hade vi haft vår luftvärmepump installerad vid det här laget och då hade jag inte behövt ligga och frysa på nätterna.
Djävla klantarslen!!
Solen skiner där ute. Det ser ut som det kan bli en skön cykeltur i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar