torsdag 25 september 2014

Sedan

Såg denna bild på FB och blev inspirerad att skriva ett blogginlägg.
Ja! Varför är det så? Varför är jag sån? 
Varför göra i dag det jag kan skjuta upp till morgondagen, är mitt motto fast jag inte vill.
Jag vill vara den där kvinnan som alltid är pigg, allert och på G.
Hon som gör saker pronto och aldrig skjuter upp något till morgondagen.
Nu sitter jag här efter en lång dag och vet att jag borde  packa till tjejhelgen i Hållen men så sitter det en liten djävul på axeln och försöker övertala mig att skjuta upp packningen till i morgonbitti istället.
Gör jag det kommer jag hata mig själv i morgon.
Klockan ringer kl 06.00 och jag skall vara på jobbet 07.30.
Jag hinner inte packa i morgon, men ändå sitter jag här just nu och tänker just det.
Nu! Skall jag packa.
Nu! Skall jag förbereda allt för i morgon.
Inte senare ikväll och absolut inte i morgon bitti.
Det är inte lätt att hitta energi när batterierna är helt urladdade.
Diska, packa sedan får jag lägga mig på laddning.
First thing first!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar