lördag 6 september 2014

Ont i halsen

Kände i hår kväll att jag hade det kända kliet i halsen,
Bara jag inte blir sjuk nu, tänkte jag.
Lade mig tidigt och vaknade efterven stund av att jag hostade och svullnade mer och mer i halsen.
Mitt i natten kunde jag knappt svälja.
Somnade in framåt småtimmarna och när jag vaknade 07.30 kände jag mig bra?
Trodde jag skulle vakna supersjuk men känner mig frisk istället.
Väldigt konstigt?
Vilken jäkla tur. Vi skall ju ha surströmmingsfest här i kväll och gästerna är snart på väg.
Vi har handlat all mat och alla är på G. Hade varit oerhört trist att ställa in hela kalaset.
Tack någon för att jag inte blev sjuk i natt!

Ute skiner solen och fåglarna kvittrar.
Som vanligt är jag ensam i köket och lyssnar på tystnaden.
Jag har eldat i pannan så snart kan jag både diska och ta en dusch,

Lördag i stugan.
Det är svårslaget. Känslan av frihet och att inga bekymmer i världen når mig här.
Alla borde ha en plats på jorden som denna.
Kärlek till alla denna lördagsmorgon,
Rosorna har stått sedan förra helgen. De håller på att ge upp nu men ännu ger de vacker färg på köksbordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar