torsdag 18 september 2014

Moment 22

I dag ser man knappt längre än vad näsan räcker.
Grått och dimma. 10 grader varmt,
Det är torsdag och veckan lider mot sitt slut.
Vaknade med huvudvärk i dag. Det är förkylningen som inte vill ge med sig.
Jag hostar fortfarande på nätterna och jag har ett tryck över bröstkorgen hela tiden.
Det är jobbigt på jobbet just nu och inte går det lättare för att jag har en förkylning i kroppen som inte vill ge sig.
Förkylningen sitter väl i länge för att jag känner mig lite stressad på jobbet också.
Moment 22.
Mathållningen fungerar bra just nu. I går trillade jag dit på en tunnbrödsrulle till mellanmål. Gud vad ont i magen jag fick! 
Vitt bröd med smör lade sig som en degklump i magen.
I dag har jag tagit med mig kvarg till jobbet. Lite sötad kvarg och frukt är nog bättre för lilla (stora) magen till mellanmål.
Tog hand om tvätthögen från helvetet i går så i dag skall den bara in i garderoberna. Det skall jag väl orka efter en lång dag på arbetet.
Vi pratade om motion på VV i tisdags. Det är min Ackilles häl. Men 10 minuter om dagen skall jag väl orka. Alltid en början och bättre än inget. Så i går blev det 10 minuter på motionscykeln.
10 minuter till i dag....och i morgon.
Några minuter om dagen är bra. Jag får tänka så. Bättre än att sitta kvar i soffan.
Nu skall jag göra ägg och skinka till frukost. Håller mig mätt längre på det än på gröt. 
Men herregud vad jag surrar!
Ha en bra dag så ses vi vid horisonten!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar