tisdag 2 september 2014

I dag gäller det!

Jag har FORTFARANDE inte varit på Viktväktarna och vägt mig efter semestern.
Första tisdagen låg jag hemma i magsjuka och förra tisdagen hade jag kvällsmöte på jobbet,
I dag är det ingen återvändo.
I dag måste jag gå dit och se sanningen i vitögat.
Om jag skall kunna gå ner 10 kg till jul så är det bara att bita i det sura äpplet, ta tjuren vid hornen, ja säg vad du vill men nu får det vara slut på ursäkter.
Jag kommer vara skitnervös när jag skall upp på den där vågen.
"Dåligt samvete väger minst ett kilo", sa en konsulent till mig en gång.
Jag får försöka att tänka på att jag har haft en rolig sommar med god mat och dryck, trevligt sällskap och fantastiska minnen. Om detta gjort att jag gått upp ett kilo eller två så får det vara värt det.
Inget dåligt samvete.
Jag kommer att nå mitt mål, det kommer bara att ta lite längre tid.
Hej hopp!!
Borde klippa och tona håret. Det var längesedan nu.
Grått är inte flott.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar