fredag 19 september 2014

Fredagskväll

Kom fram till Hållen vid 19-tiden. Packade upp och åt middag. Vi hade med oss Sushi och Ludde gjorde Carbonara till sig.
Efter maten har jag målat lite och killarna har designat knivar.
Nu sitter vi här som tre urlakade sillar. Ingen tv har vi och det är tyst som i graven.
Alla sitter med dina smarta telefoner och vi bara ÄR!
Det är inte så ofta man har tid att bara vara.
Det är skönt att man någon gång har tid med att inte göra någonting.
Klockan är redan 22 och jag sitter här och gäspar käkarna ur led.
Jag funderar på att faktiskt gå och lägga mig nu.
Varför sitta uppe när jag kan lägga mig och sova.
Jag kanske orkar läsa några sidor i Isfolket innan mina bruna ögon faller ihop.
Kanske.
I morgon skall jag sova länge och sedan bara göra vad som faller mig in.
Läsa, måla, cykla, pyssla...
Det är skönt att vara ledig.
Efter denna hektiska vecka är det nu skönt att vila värkande knän och ömma fötter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar