onsdag 27 augusti 2014

Redan mitt i veckan

Lillördag, over the hump, humpday, mitt i veckan, onsdag.
Kalla den vad du vill men nu är den redan här.
Jag öppnar för en sjuk kollega så när klockan ringde 05.10 så trodde jag att någon drev med mig.
Trött är bara förnamnet.
Vi har ju nytt schema fr.o.m. Den här terminen så vi börjar 06.30 nu när vi öppnar.
Tjoho!
Slutar kl 14 och då skall jag handla, hem och städa och kanske bara sitta en stund.
Ta en kopp kaffe och lyssna på tystnaden låter som en skön idé i dessa inskolnings och buhu-tider.
Jag skulle vilja se den politiker som skulle klara av en timme på vårt jobb i dessa dagar med indragen personal och ingen budget.
Politikern från Knivsta, som var på radion i går morse t ex. Han som  tycker att förskolan inte behöver minska sina barngrupper eftersom vi jobbar med smågrupper och bara är tillsammans på samlingen, aldrig annars.
Där kan vi snacka om praktpucko.
Välkommen ut på vår förskola och var med i verksamheten en dag eller två.
Trött tant med påsar under ögonen och som somnade med blött hår i går.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar