torsdag 14 augusti 2014

Phu!

Studiedag hela dagen och sedan hem och baka pajer.
Fyra stycken tar jag med mig till svärpäronen i morgon.
Det är gott med paj till kräftorna så att man får något att bli mätt på också.
Det är gott med kräftor men det är inget man blir mätt på direkt.
Inte om man gör som jag, äter några klor och ett par stjärtar.
Jag vågar inte öppna och suga i mig kräftorna som de där riktiga kräftälskarna gör.
Nu är jag jättetrött och det är nu som jag skall packa.
Orka!
Behöver inte ta med mig så mycket kläder.
Jag har det jag åker i och sedan tar jag med mig en klänning till kräftskivan på lördagskvällen.
Det får räcka.
Man kan ändå inte duscha där eftersom sommarens torka har torkat ur deras brunn.
Jag kan slänga mig i Rämen iofs. Frågan är bara hur varmt(läs kallt) det är i den sjön då?
Undrar om det skall regna i helgen?
Lika bra att packa med sig regnkläder.
Nu skall jag packa.
Får inte glömma de två sista pajerna i ugnen. Det vore väl typiskt nu när jag har slitit som ett djur hela kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar