lördag 9 augusti 2014

Mår så bra

I dag har jag bara gjort allt i min egna takt.
Vaknade klockan sju, kaffe på balkongen och surf.
Väckte gubben och sedan grötfrukost.
Skönt att vara hemma och ha allt där man är van.
Träffa sonen och mysa på morgonen med mitt hembakta bröd.
Ring så spela vi på morfars gamla radio.
Ludde och Jonny drog ut och övningskörde.
Nu är de och handlar.
Jag satt vid köksbordet och löste melodikrysset.
Emellan varven har jag städat lägenheten. Det var mer än lovligt dammigt här hemma.
Dammsugaren har stått ensam och övergiven hela sommaren men i dag har den fått gå varm.
Bra musik på stereon, feelgoodmusik till bara mig.
En dusch och modifiering av en gammal t-shirt, dvs klippa av halsrigningen.
Moget!
Känner mig som Carola här mitt i fläkten :)

Nu sitter jag här och väntar på två av mina pojkar. Det får bli en klassisk tonfisksallad a la 70-tal, till lunch i dag.
Pöss!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar