måndag 28 juli 2014

Vad ska vi hitta på i dag då?

Luften är lite lättare att andas i dag, efter regnet som kom i går.
I dag är det helt molnfritt igen.
Det är varmt, men inte den där tryckande hettan som varit de senaste dagarna. 
Jag kan faktiskt sitta ute i solen utan att dö av värmeslag och solsting.
Mina gäster sover ännu och jag sitter själv här ute i solen och lyssnar på tystnaden.
Vinden sus, fågelkvitter, en duva långt borta är det enda som hörs.
Man kanske skulle ta sig till en badplats i dag igen.
Ett dopp i havet skulle nog sitta fint denna soliga dag.
Jag är ledig i 16 dagar till. Mig är det verkligen inte synd om.
Min enda fundering just nu är om jag skall sitta kvar här i solen, eller om jag skall sätta mig därborta i skuggan under äppelträdet?
God Morgon!


2 kommentarer:

  1. Vilka jobbiga beslut du måsta ta...:) här jobbas det nu sistaveckan innan fyra lediga - jag hoppas också på såna där svåra val 😎 kram

    SvaraRadera
  2. Ja Marina. Vi lever lyxliv nu :)

    SvaraRadera