måndag 7 juli 2014

Fyra dagar kvar...

...sedan SEMESTER i fyra veckor plus två dagar.
Det kommer bli NICE!
Ville INTE åka från Hållen i dag men jag vet ju att det kommer gå fort till på fredag.
Har en massa att fixa i veckan innan det är dags att flytta ut.
Det skall köpas cykeldäck, matta, mat, kratta, gängtejp, kran, gasol, balkongmöbler mm mm.
Jag kommer som vanligt att proppa bilen full innan fredag.

I morgon SKALL jag väga mig.
Måste ta tjuren vid hornen nu och se hur det har gått med vikten de senaste veckorna.
Nu är det allvar.
Men jag är inte så orolig faktiskt. Vi äter jättebra och nyttig man när vi är ute i Hållen.
Inget snacks och annat skit.
Mycket grönsaker och fetfri mat.
Visserligen blir det ett glas vin då och då men så blir det på sommaren (och hösten, våren, vintern).

Det känns fortfarande lite euforiskt att äga en hus på landet. Jag har längtat så länge efter det och förutsättningarna har verkligen varit obefintliga de senaste åren.
Så plötsligt är man i fatt och allt ordnar upp sig på bara några få år.
Shoff, så sitter man med ett sommarhus!
Klart att man är glad.
Vi tittade på reprisen av Sommar med Ernst nyss och då sa Ludde:
- Tänk, i år har vi ett eget sommarhus.
Ja, tänk va!
Det hade man ingen aning om förra sommaren.
Nu sitter vi och planerar allt vi vill bygga nästa sommar. Altan och friggebod med badtunna, nytt badrum uppe.
Allt hoppas vi kunna bli verklighet redan nästa sommar.
Om allt går som vi tror så blir det mycket att snickra nästa vår/sommar.
- Det löste sig, sa hon som sket i vasken.

Nu behöver jag en affirmation för att klara av de sista dagarna innan semestern.
Jag leker med mitt inre barn - och hela livet leker!
Som vuxna kan vi ibland bli lite väl allvarliga, och fastna i "vuxenrollen". Vi glömmer bort att leka, skratta och se hur lusten verkar genom våra liv, och då blir allting lite mattare och tråkigare. Så idag kanske är dagen då Du ska leka lite mer. Blåsa såpbubblor, plocka några blommor, åka race med kontorsstolen, springa över en äng, läsa en serietidning, gå till en lekplats o leka med andra barn, gunga, bada... Lek och fröjdas!

Ja, det var ju en passande affirmation med tanke på vilket arbete jag har och var jag skall vara i morgon och tre dagar till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar