måndag 2 juni 2014

Upp å hoppa

Ännu en solig dag men inte speciellt varmt.
Bara 10 grader än så länge.
Det får bli shortsen på i alla fall.
Benen klarar sig ju i kyla så får det bli en tjocktröja på överkroppen.
Då klarar jag mig nog i dag.
I kväll skall vi hjälpa Calle att flytta till din nya lägenhet. En trea på Djäknegaran. Studentlägenhet,
Nu får det vara färdigflyttat för ett tag framöver.
Jag har tankarna fulla med student. Vilken mat skall vi bjuda på ? Beställa tårtor. Hur mycket vin skall man köpa?
Vem skall sova vart? Hur skall vi få plats att sitta?
När skall jag hinna städa?
Jag är ledig hela nästa vecka utom måndag. Jag funderar på att fråga om ledigt då med. Det skulle göra att jag blev lite lugnare.
Men nu skall jag ta en tallrik gröt och gå till arbetet.
Tjingeling!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar