måndag 9 juni 2014

"Semester"

Jag skall inte gå till förskolan på hela veckan men jag vet inte om det kommer bli så mycket semester att tala om.
I dag skall jag städa hela övervåningen så att gästerna kan bo där uppe och sedan skall jag och Ludde handla all mat till buffén.
Jag och Jonny komponerade ihop en smaskig buffé i fredgaskväll när vi satt i Hållen.
Nu gäller det bara att göra en matlista så att jag inte glömmer någonting.
I morgon kommer Gabbi hit för att hjälpa till att laga all mat.
Jag skall köpa allt på bolaget i dag också.
Synd bara att inte Ludde får följa med som bärhjälp. Eftersom han inte fyllt 20 ännu så får jag bära allt själv.

Det är fortfarande stopp i avloppet på övervåningen och diskmaskinen har gått sönder.
Jag har felanmält båda sakerna och hoppas att de kan fixa det till i morgonkväll.
Inte så fräscht att ha stopp i avloppet när man har gäster och diskmaskinen måste funka på onsdag till studenten.
Jag får köpa papperstallrikar och plastglas utifall den inte går att laga.
Men nu skall jag ha en lugn stund vid datorn tillsammans med mitt kaffe, sedan blir det en tallrik gröt och efter det skall jag sätta fart med övervåningen.
God Morgon!
Mycket mat blir det....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar