tisdag 10 juni 2014

Någonting att äta, någonting att dricka....

I dag skall allt handla om mat.
Största problemet är INTE att laga den utan att förvara den.
Hur skall jag få plats med pajer, smörgåstårta, gräddtårta, kycklingspett, potatissallad, osv osv....i min lilla kyl?
Jag bara undrar?
Det skall vara sol och 23 grader varmt i dag, så ballen är inget alternativ.
Jag kommer bli tokig innan morgondagen är över.
Dessutom har jag champagne och öl som behöver kylas.
I huset har jag en hel, kall källare men vad hjälper väl det?
Hade jag tänkt så skulle vi givetvis ha hämtat vårt kylskåp som står hos bonden.
Jonny kanske kan hämta det i em.
Det kanske får plats i Mitsubishin om man lägger det ner ( ja, jag vet att kylskåp inte skall ligga ner).
Det är nog vårt enda alternativ i den här värmen.
I dag är det strålande sol och i morgon skall det regna, det är väl typiskt!
Men vädret är det enda man inte kan göra något åt så ingen idé att få ångest.
Nu skall jag koka nypotatis.
Undrar när "Heidan" öppnar? Givetvis glömde jag ett par grejer när jag handlade i går.
Nu frukost!
P.S Det är vägdag i dag. Spännande!
God morgon världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar